4 TYPY E-MAILOV, KTORÉ BY MALI REALITNÍ MAKLÉRI POSIELAŤ

My realitní makléri musíme byť v neustálom kontakte s mnohými ľuďmi. Ako to ale efektívne zvládať? Kľúčom k úspechu môže byť e-mail marketing.

So správne vybudovanú databáz kontaktov a vhodnou stratégiou pre e-mail máte o krok pred konkurenciou.

Behom pár minút pošlite napríklad dôležité informácie o novej nehnuteľnosti vo vybranej lokalite všetkým potenciálnym záujemcom.

 

Dôležitosť e-mail marketingu

Pre klientov predstavuje nákup a predaj nehnuteľnosti veľké životné rozhodnutie. Väčšinou sa k nemu odhodlávajú niekoľko týždňov, mesiacov i rokov.

Presne z toho dôvodu sa s nimi oplatí byť v  dlhodobom kontakte . Pomaly na ne pôsobiť, postupne získavať sympatie a budovať si povesť skúseného realitného makléra s mnohými úspechmi.

Práve e-mail marketing sa na tieto účely skvele hodí.

Je to jeden z mála marketingových nástrojov, ktorý vám umožní pravidelne, lacno a rýchlo posielať zacielené informácie veľkému množstvu ľudí z rôznych skupín a segmentov.

Z moderných e-mailingových nástrojov navyše získate dôležité informácie, ktoré vám umožnia komunikáciu naďalej zlepšovať.

Z dát sa napríklad dozviete, koľko ľudí:

  •         si e-mail otvorilo
  •         kliklo na priloženej odkazy
  •         požiadalo o ďalšie informácie

Ale dosť už rozprávanie o výhodách.

Pravdepodobne už chápete základné zmysel e-mail marketingu, tak sa môžeme plynulo presunúť k nápadom na tvorbu kvalitného a hodnotného obsahu pre potenciálnych klientov.

Prístupov existuje celý rad.

 

1. Trendy na trhu nehnuteľností

Ako realitný makléri ste v obraze. Čítajte odborné štúdie, pozeráte na rozhovory s autoritami v odbore, prezeráte si štatistiky a vnímate faktory, ktoré môžu ovplyvniť trh s nehnuteľnosťami.

Väčšina populácie tohle nerobí. Prečo tiež. Majú dosť vlastných aktivít. Venujú sa svojej práci, rodine a koníčkom.

Pokiaľ ale niekto dozreje do štádia, kedy chce kúpiť alebo predať nehnuteľnosť, určite ocenia zhrnutie najdôležitejších informácií v prehľadnom newslettera.

Kupujúci, ale aj predávajúci si s chuťou prečíta o  aktuálnom trhu s hypotékami . Rád si prejde porovnanie hypoték, aby si mohol vybrať tú najvýhodnejšiu.

S veľkou pravdepodobnosťou sa bude tiež zaujímať o  vývoj cien nehnuteľností a o zmeny v legislatíve ovplyvňujúce realitný trh.

Keď ľuďom budete pravidelne servírovať relevantné informácie o trendoch na trhu s nehnuteľnosťami priamo do e-mailovej schránky, začnú vás postupne vnímať ako odborníka v odbore.

A keď budú potrebovať služby realitného makléra, ozvú sa práve vám.

 

2. Prezentácia nových nehnuteľností

Niektorí realitní makléri posielajú e-mail potenciálnym kupujúcim zakaždým, keď sa na trhu objaví lukratívne nehnuteľnosť, ktorá zodpovedá zvoleným kritériám.

Ďalšie robia pravidelné týždenné alebo mesačné súhrny najlepších ponúk. Progresívne realitní makléri môžu vybranú nehnuteľnosť zviditeľniť pomocou prepracované videoprohlídky.

Divili by ste sa, ale aj predávajúci zaujíma, aké nehnuteľnosti sú v ich lokalite k dispozícii .

Možností sa ponúka naozaj veľa. V skutočnosti ale záleží predovšetkým na vašich klientoch. Každému vyhovuje niečo trochu iné.

Ak však budete posielať niekoľko e-mailov denne, pravdepodobne väčšinu potenciálnych záujemcov o vaše služby veľmi rýchlo odradíte.

Podobne to funguje aj s dĺžkou e-mailu. Všeobecne platí, že bodujú skôr stručnejší oznámení. Dlhé texty bez správneho formátovania si málokto naozaj prečíta.

Skrátka. Platí tu staré známe pravidlo: "Všetko s mierou."

 

best-free-email-service-providers

 

3. Užitočné rady od realitného makléra

V pracovnom živote realitného makléra sa niektoré situácie neustále opakujú. S každou ďalšou zákazkou si prechádzate obdobné koliesko.

Riešite správne nastavenie ceny nehnuteľnosti, efektívnu prezentáciu, prehliadky, možnosti financovania, zmluvy spojenej s predajom aj nákupom nehnuteľností, vklady na katastrálny úrad a ďalšie konkrétne situácie.

Obdobne sa ľudia pýtajú stále na rovnaké otázky. Určite už máte natrénované odpovede. Minimálne na tie najčastejšie.

Teraz môžete svoje skúsenosti predať.

Spíšte odpovede na otázky do článku alebo o nich urobte sériu videí. Pomôžete tak ľuďom v riešení konkrétnych situácií. Dostanú návod, ako sa správať, aby pri nákupe alebo predaji postupovali správne a neurobili zbytočné chyby.

Budete tak čitateľa vašich e-mailov nenásilnou formou vzdelávať. Odmenou vám bude získaná dôvera potenciálnych záujemcov o vaše služby a status odborníka v odbore.

 

4. Osobný príbeh a nahliadnutie za oponu

Ľudia sú od prírody zvedavá stvorenia. Podeľte sa s nimi o zaujímavosti z vášho profesionálneho života. Nechajte ich nakuknúť prostredníctvom fotiek a krátkeho príbehu do vašej kancelárie.

Ukážte, že natočenie video prehliadky obnáša veľa práce, ktorá nie je na prvý pohľad vidieť. Predstavte, ako vo vašom podaní vyzerá home staging.

Čitateľom vašich e-mailov sa môžete tiež pochváliť získaním odborového certifikátu, prestížneho ocenenia alebo účasťou na významnej konferencii.

Ak sa vám podarí klientovi splniť sen o dokonalom bývanie v rekordnom čase a za skvelé peniaze, určite o tom môžete napísať krátky príbeh plný pozitívnych emócií.

Pre potvrdenie vašich slov sa oplatí pridať peknú referenciu od spokojného klienta.

 

Bez databáza kontaktov e-mail marketing robiť nemôžete

Pomocou e-mail marketingu môžete posielať dôležité informácie stovkám aj tisícom príjemcov naraz. Je to forma komunikácie, ktorá je veľmi rýchla, lacná a pri použití správnej stratégie aj efektívne.

Pravidelnou emailovú komunikáciou môžete získavať ďalších zákazníkov, budovať dôveryhodný vzťah s potenciálnymi klientmi, informovať o novinkách a postupne si získavať štatút experta v oblasti realít.

Ale bez databáza kontaktov to nejde. Predsa len musíte mať komu sa ozvať.

A musím upozorniť, že pre hromadné zasielanie e-mailov je potrebné pri tvorbe databázy dodržiavať určité pravidlá. Bez nich sa budete dopúšťať obyčajného spamovaniu.

 

 

Zdroj: Chytrý maklér

Foto: Business email

Koľko stojí môj domov?

HYPOkalkulačka