Prvý dojem je veľmi podstatný, a preto je Home staging dôležitý.

Je to pravda ak sa hovorí, že prvý dojem je veľmi podstatný. Biznis predaja nehnuteľností je celý o vytváraní prvého dojmu, a preto je homestaging dôležitý. 

Ako to teda celé funguje?

Ak Váš plán je nafotiť nehnuteľnosť mobilným telefónom v stave v akom v nej každodenne fungujete, nahodiť ju na internet a očakávať maximálnu predajnú cenu, to nestačí. 

Dnes to už takto robí každý, preto treba dať nehnuteľnosti pridanú hodnotu, niečo extra. 

Home staging pomôže predať Váš domov za lepšiu cenu a skrátiť trvanie doby propagovania bytu na predaj. Podstatnými krokmi je upratanie a vyčistenie bytu, odpratanie a eliminácia rôznych spomienkových predmetov, osobných vecí a zbytočností, ktoré v tomto prípade iba zapratávajú police a priestor. Občas si home staging vyžaduje nákladnejšie investície, ak je potrebné opraviť alebo vymeniť niečo zlomené, rozbité či nefunčné. Je podstatné si uvedomiť že home staging nie je len o dekorovaní, zariadzovaní alebo nebodaj maskovaní chýb. Podstatou je odosobniť sa od toho čo je náš štýl, a miesto toho vytvoriť prostredie, kde si vie čo najviac potencionálnych kupujúcich predstaviť svoj domov.

Typy home staging-ov

Home staging (HS) sa môže realizovať na viacerých úrovniach a za prítomnosti profesionálneho home stagera, podľa toho sa potom odráža aj na cene.

Ak je Vašou podmienkou počas procesu predaja stále bývať v predávanej nehnuteľnosti, je možné ho prispôsobiť tak, aby ste v stageovanom byte vedeli dennodenne fungovať s ohľadom na Váš osobný priestor. 

    1. HS kde sa zrenovuje alebo vymení nábytok, napríklad premaľovanie kuchynskej linky, ak je staršieho dáta, výmena gauča, ktorý už má možno najlepšie časy za sebou a jeho výmenou by obývačka získala modernejší nádych, výmena koberca ktorý zakrýva možno drevenú podlahu s potenciálom. Home stager musí vedieť ktoré zmeny sa oplatí robiť a nehnnuteľnosť vyzdvihnú a ktoré naopak nie.
    2. HS kde sa len zútulní priestor doplnkami, v nehnuteľnosti už je prijateľný nábytok, ale chýba jej to vyvolávajúce teplo a nádych domova. Vtedy je podstatné doladiť interiér doplnkami v správnych farbách a odtieňoch, aby vytvorili ten žiadúci konečný efekt.
    3. HS spojený s maľovaním, často sa stáva, že koľko ľudí, toľko farieb na stenách :). Veľakrát je prvým podstatným krokom dať farbu interiéru do čo najjednotnejších a oku príjemných svetlých farieb, aby sa zvyšok ľahko dolaďoval, a aby sme oslovili pri predaji čo najširšiu škálu potencionálnych kupujúcich.
    4. HS spojený s vyčistením a uprataním priestoru. Ak sa v nehnuteľnosti dlho nebývalo, alebo naopak bývalo ale po odsťahovaní nebol priestor ju dať do čistého stavu, vtedy je najpodstatnejšie jej upratanie, pretože vôňa ktorá nám udrie do nosa má tiež podstatný význam pri rozhodovaní.
    5. HS spojený s celkovým zariadením alebo zrekonštruovaním bytu; v poslednej dobe sa rozmáha trend kúpiť v pôvodnom stave prerobiť a predať. Veľa klientov avšak nemá predstavivosť ako rozmiestniť nábytok, preto aj zariadenie takejto novozrekonštruovanej nehnuteľnosti nie je zbytočná a môže zvýšiť jej atraktivitu.

 

Kľúčom každého home staging-u je si uvedomiť, že nič nemaskujeme, neskrývame, iba poukazujeme na to pekné, čo nehnuteľnosť vie ponúknuť. 

Aj preto je prítomnosť profesionálneho home stagera nevyhnutná.

 

Autor: Ing.Monika Bortáková

Koľko stojí môj domov?

HYPOkalkulačka